Content page
Hufvudstaden har branschens nöjdaste kontorshyresgäster | Fastighetsförvaltaren

SENASTE JOBB

• No Posts Found

Hufvudstaden har branschens nöjdaste kontorshyresgäster

Återtar tronen – Sistaplatsen får endast 55 poäng. Branschens nöjdaste kontorshyresgäster finns hos Hufvudstaden. Det enligt Fastighetsbarometern som är branschens Nöjd Kund-undersökning. Bakom Fastighetsbarometern står Fastighetsägarna Sverige och konsultföretaget CFI. Totalt deltog i år 17 bolag i granskningen, vilket är ett mer än i fjol. Totalt har 2.840 hyresgäster intervjuats.

Med den högsta poängen sedan Fastighetsbarometern startades 1997 placerade sig Hufvudstaden i år på en förstaplats. Hufvudstaden uppnådde ett resultat om 84 (+6) på en 100-gradig skala medan genomsnittet för branschen var oförändrat 73.

Fjolårets vinnare Norrporten hamnar på silverplats i år med ett nöjd-kundindex på 82 (+2). Trea blev Humlegården med 79 poäng. Branschsnittet ligger på 73.

Störst påverkan på hyresgästernas nöjdhet har fastighetsägarens service, felanmälan och image. I år hade Hufvudstaden högst värde på läge, service, felanmälan, lokalen och inomhusklimatet.

– Vi gläds åt resultatet som är ett bevis på att vi jobbar rätt. Särskilt stolta är vi över det höga betyget på vår service. Det känns extra bra eftersom vårt företag firar 100 år nästa år och alltid har månat om att ge våra kunder bästa service, säger Ivo Stopner, VD Hufvudstaden.

Han fortsätter:

– För Hufvudstaden är kvalitet och långsiktiga kundrelationer några av våra viktigaste grundstenar. Undersökningen är viktig för att vi ska kunna utvecklas och bli en ännu bättre hyresvärd som stödjer våra kunders verksamhet.

Jörgen Lundgren VD på Norrporten:

– Det är fjärde året i rad vi rankas i topp. Förra året vann vi och i år är vi tvåa, men för mig är den stora segern att vi fortsätter att öka vårt index från redan höga nivåer. Idag vill jag mest av allt lyfta fram alla medarbetare som varje dag möter våra kunder och servar dem i vardagen.

Det bolag som placerade sig på 17:e och sista plats fick endast ihop 55 poäng. Den som var sämst i fjol fick 55 poäng. Vilket bolag det handlar uppger inte arrangören. Endast de tre topplaceringarna offentliggörs med namn.

På första plats 2013 hamnade Norrporten, med ett Nöjd-Kund-Index på 80. På delad andraplats placerade sig då Hufvudstaden samt Diligentia, båda med ett NKI på 78.

Arrangören har även korat högsta NKI när med gäller butikslokaler och där vann Väla Centrum i Helsingborg. Anläggningen ägs av Diligentia. Några ytterligare placeringar i segmentet offentliggörs inte.

Fastighetsvärlden Idag 2014-10-21

MER stenafastigheter.se

Comments are closed